Να ένα παιχνιδάκι που μπορούμε να παίξουμε στην τάξη για να γίνουμε κι εμείς λεξικογράφοι:
Τι θα χρειαστούμε
- πίνακα
- μαρκαδόρους σε δύο διαφορετικά χρώματα
Πώς θα παίξουμε
- Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες (κόκκινη και μπλε ή ό,τι χρώματα έχουν οι μαρκαδόροι του πίνακα)
- Η δασκάλα γράφει στο κέντρο του πίνακα μια λέξη και σχεδιάζει αριστερά και δεξιά από πέντε κενά κουτάκια.
- Τα βγάζουμε, για να δούμε ποια ομάδα θα παίξει πρώτη.
- Η ομάδα που παίζει πρώτη λέει μια λέξη που πρέπει να μπει πριν ή μετά από τη λέξη-στόχο. Αν η προτεινόμενη λέξη πρέπει να μπει πριν, τη γράφουμε στο κουτάκι που βρίσκεται τέρμα αριστερά. Αν πρέπει να μπει μετά, στο τέρμα δεξιά.
- Παίζει η άλλη ομάδα. Αυτή πρέπει να προτείνει μια λέξη για το άλλο άκρο.
- Οι ομάδες εναλλάσσονται προτείνοντας λέξεις που μπορούν να μπουν ανάμεσα στις λέξεις των άκρων και τη λέξη του κέντρου, προσέχοντας ώστε να βρίσκονται σε σωστή αλφαβητική σειρά. Οι προτεινόμενες λέξεις γράφονται από την περιφέρεια προς το κέντρο.
- Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα πλησιάσει περισσότερο στο κέντρο.
Και μετά;
Ώρα να γράψουμε ορισμούς για τις λέξεις και να ξεκινήσουμε ένα συλλογικό λεξικό. Την επόμενη φορά θα παίξουμε με κάποια άλλη λέξη και λίγο-λίγο θα εμπλουτίζουμε το λεξικό μας.
Τι όμορφη ιδέα! Στα υπόψιν για άλλη μια φορά! ;))
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα που το παίξαμε ήταν αρκετά διασκεδαστικό. :)
ΔιαγραφήΣτην αρχή προσπαθούσαν να βρουν λέξεις που δεν απείχαν πολύ από τη λέξη-στόχο, με αποτέλεσμα να ξεμείνουν γρήγορα από επιλογές. Στον δεύτερο γύρο,περιττό να πω ότι υπήρχαν λέξεις από το άλφα ως το ωμέγα. Εκεί όμως παίχτηκαν και παιχνίδια στρατηγικής (να μην παίξουν το προτελευταίο κουτάκι και αφήσουν το τελευταίο για την άλλη ομάδα).
Χε χε! Αν συνεχίσετε έτσι, προβλέπω αδυσώπητες μάχες με νικητές... άπαντες! ;))
ΔιαγραφήΠάντα με ευγενή άμιλλα!
ΔιαγραφήΒέβαια παίζανε αγόρια εναντίον κοριτσιών, οπότε οι πανηγυρισμοί των νικητών ήταν κάπως έντονοι.