ιστολόγιο για τους μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής και τους φίλους

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

τα ρέστα και τα ...ρέστα

Τα ρέστα στις συναλλαγές
Όταν κάνουμε συναλλαγές με χρήματα, δηλαδή όταν πληρώνουμε κάτι,δεν έχουμε πάντα το ακριβές ποσό που πρέπει να δώσουμε. Δίνουμε τότε περισσότερα και μας επιστρέφουν τη διαφορά. Αυτή η διαφορά ανάμεσα στο ποσό που οφείλουμε και στο ποσό που δώσαμε ονομάζεται ρέστα.
Τεστάκι:
Ποιος από τους δύο δίνει τα ρέστα, ο αγοραστής ή ο πωλητής;

Είναι τα ρέστα πάντοτε κέρματα ή μπορεί να είναι και χαρτονομίσματα;

Μπορούν τα ρέστα να είναι περισσότερα από την αξία του προϊόντος που αγοράσαμε;

Ποιος έχει την ευθύνη να ξέρει πόσα ακριβώς είναι τα ρέστα,ο αγοραστής ή ο πωλητής;

Τα ρέστα στη Γραμματική
Η λέξη ρέστα με τον τρόπο που τη χρησιμοποιούμε πιο συχνά έχει ρόλο ουσιαστικού. Στην πραγματικότητα όμως είναι ο πληθυντικός αριθμός του ουδέτερου γένους του επιθέτου "ρέστος".
Το επίθετο αυτό προέρχεται από την ιταλική λέξη resto και σημαίνει ο υπόλοιπος, αυτός που μένει,που περισσεύει.

Εκφράσεις με το επίθετο ρέστος και η ερμηνεία τους
"Έμεινα ρέστος." Δε μου έμεινε τίποτα.
"Έδωσα ρέστα σ' αυτόν τον αγώνα (ή την παράσταση)." Έπαιξα όσο καλύτερα μπορούσα, με όλες μου τις δυνάμεις.
"Μου ζητάς και τα ρέστα;" Ενώ φταις εσύ, μου ρίχνεις ευθύνες;
"Τα ρέστα μου!" Χαρτοπαικτικός όρος, που σημαίνει ότι ποντάρω όλα τα χρήματα που έχω.
"Τα ρέστα δικά σου." Σου δίνω για φιλοδώρημα το ποσό των ρέστων, για την υπηρεσία που μου πρόσφερες.


πηγή:http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%81%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε το σχόλιό σου στα ελληνικά ή στη μητρική σου γλώσσα. Μην είσαι αγενής, ούτε απρεπής ... μας διαβάζουν παιδιά!